Uncategorized

צפייה ברשימת שינדלר עם חברתך – חוויה משמעותית ואינטימית

כחובב קולנוע, תמיד נשביתי בכוחו של הקולנוע להעביר אותנו לעולמות שונים, לעורר רגשות ולספר סיפורים שנשארים איתנו הרבה אחרי הקרדיטים. לכן, כשחברה שלי הציעה שנצפה יחד ברשימת שינדלר, בהתחלה היססתי. אחרי הכל, דרמת השואה הזו של סטיבן ספילברג היא לא סרט טיפוסי לערב דייט. עם זאת, החלטתי לקחת סיכון ולצפות בו בראש פתוח – ואני שמח שעשיתי זאת.

כשהתיישבנו על הספה עם קערת פופקורן והסרט התחיל, יכולתי להרגיש את הציפייה והסקרנות של החברה שלי. כיביתי את הטלפון ושנינו נכנסנו לעולם של כאב, אומץ ואנושיות שהסרט מתאר בצורה כל כך חיה.

ככל שהסרט התפתח, שנינו מצאנו את עצמנו שקועים לחלוטין בסיפורו של אוסקר שינדלר, איש עסקים גרמני שהציל את חייהם של למעלה מאלף פליטים יהודים בשואה. הצילום הבוטה בשחור-לבן של הסרט, יחד עם הפסקול היפה להפליא, יצרו אווירה קודרת ורגשית שהותירה את שנינו פעורי פה.

כשהסרט הגיע לשיאו, ידה של חברתי מצאה את ידי, ושנינו החזקנו חזק. וכשהקרדיטים האחרונים התגלגלו, שנינו ישבנו בדממה, מנסים לעבד את ההשפעה העוצמתית של מה שזה עתה ראינו יחד. זו הייתה חוויה משותפת שקירבה בינינו באופן שרק שיחות או חוויות משמעותיות יכולות.

הצפייה ב"רשימת שינדלר" עם חברתי הייתה חוויה עוצמתית ואינטימית, והיא גרמה לי להרהר מדוע. הבנתי שזה בגלל שבשעתיים וחצי האלה התאחדנו באמפתיה שלנו לדמויות ולחוויות המצמררות שלהן. נזכרנו גם בזוועות העבר ובחשיבות העמידה מול אי-צדק ושנאה.

יתר על כן, צפייה בסרט זה עם חברתי אפשרה לנו לנהל שיחות מהורהרות ומעוררות מחשבה על ההיסטוריה, טבע האדם והשפעת מעשינו. זוהי עדות לעומק וליופי של מערכת היחסים שלנו שיכולנו לנהל את הדיונים האלה וללמוד זה מנקודת מבטו של זה.

לסיכום, הצפייה ב"רשימת שינדלר" עם חברתי הייתה לא רק רעיון טוב, אלא גם התגלתה כחוויה רגשית ומגבשת עמוקה. זה הזכיר לנו את הערך של חמלה, אהבה ועמידה על מה שנכון, וזה חיזק את הקשר שלנו כזוג. לכן, אם אתם שוקלים לצפות בסרט הזה עם בן הזוג המשמעותי שלכם, אני ממליץ עליו בחום – רק וודאו שיש לכם קופסת רקמות בקרבת מקום.

דעתי האישית, למרות שהסרט טוב, היא כמדובר בבילוי מאוד כבד. אני מעדיף להזמין הביתה נערות ליווי בחולון