סיפורי סקס

קונדומים: הדרך היעילה ביותר למניעת הריון ומחלות מין

בעוד שהתנזרות עשויה להיות הדרך הבטוחה היחידה להימנע מהריון לא רצוי ומזיהומים המועברים במגע מיני (STI), קונדומים נותרו צורת ההגנה האמינה והיעילה ביותר הזמינה עבור אלה הפעילים מינית. מאמר זה בוחן את ההרכב, הגודל, היעילות והיבטים חשובים אחרים של קונדומים.

מהו קונדום?

קונדום הוא מכשיר מחסום המשמש בעיקר כאמצעי מניעה למניעת הריון ולהפחתת הסיכון להידבק או להפיץ זיהומים המועברים במגע מיני (STI). קונדום הוא נדן גומי דק בדרך כלל המכסה את הפין ומגולגל על פין זקוף לפני קיום יחסי מין ומוסר זמן קצר לאחר מכן. קונדומים יכולים להיות עשויים מלטקס, פוליאוריתן או פוליאיזופרן, והם זמינים גם במגוון צורות, צבעים, סגנונות וגדלים שונים.

עד כמה קונדומים יעילים במניעת הריון ומחלות מין?

כאשר משתמשים בהם בצורה מושלמת בכל פעם במהלך יחסי מין וגינליים, קונדומים יעילים ב-98% במניעת הריון. מספר זה יכול להיות נמוך יותר אם לא משתמשים בקונדום באופן עקבי ונכון. עם זאת, כאשר משתמשים בהם באופן עקבי ונכון, קונדומים גבריים מגנים מפני מחלות מין, כולל HIV, עם יעילות משוערת של 85%. קונדומים נשיים יעילים ב-79% במניעת הריון, ווירוסים כמו HIV בדרך כלל מועברים באמצעות מין בנרתיק, כך שאותו שיעור יעילות של 85% חל.

באילו גדלים מגיע קונדום?

גודלו של קונדום הוא גורם חשוב בתפקודו וביעילותו. רוב יצרני הקונדומים מציעים קונדומים בגודל "רגיל", שמידותיו 52 מ"מ סביב הבסיס ואורך 180 מ"מ. עם זאת, קונדומים זמינים גם בגדלים הנעים בין 46 מ"מ ל 56 מ"מ בקוטר ובאורכים שונים. חשוב לוודא שאתה משתמש בגודל הנכון, שכן קונדומים גדולים מדי יכולים להחליק במהלך יחסי מין וקונדומים קטנים מדי יכולים להיקרע במהלך יחסי מין.

מהם סוגי הקונדומים השונים?

בנוסף לקונדום הגברי המסורתי, ישנם מספר סוגים שונים של קונדומים זמינים. קונדומים נשיים מוחדרים לנרתיק לפני קיום יחסי מין כדי לסייע במניעת הריון והתפשטות מחלות מין. קונדומים אלה יכולים להיות עשויים מניטריל, פוליאוריתן או לטקס. קונדומים שאינם לטקס עשויים בדרך כלל מפוליאוריתן והם אידיאליים לבעלי רגישות ללטקס. קונדומים מעור כבש עשויים מקרום המעי של טלאים והם יעילים במניעת הריון, אך אינם מגנים מפני מחלות מין. הם משמשים בדרך כלל כמוצא אחרון עבור אנשים עם אלרגיות לטקס. בנוסף, קיימים קונדומים בעלי מרקם, המגיעים במגוון מרקמים ולעיתים קרובות מכילים חומרי סיכה להגברת התחושה והגירוי עבור שני בני הזוג.

כיצד להשתמש ולאחסן קונדומים

חשוב להשתמש בקונדומים בצורה נכונה על מנת להבטיח את יעילותם. ראשית, חיוני לבדוק את תאריך התפוגה על אריזת הקונדום. קונדומים שאינם בשימוש צריכים להיחשף רק לתנאים קרירים ויבשים. אין לאחסן קונדומים בארנק או בתא הכפפות, מכיוון שחשיפה לטמפרטורות קיצוניות עלולה להפוך את הקונדומים ללא יעילים. לפני קיום יחסי מין, יש לוודא שהקונדום ממוקם בצורה נכונה, כשהצד המגולגל החוצה, ולהימנע מכל מגע עם הקונדום ועם שמנים כלשהם, שכן חומרים כאלה עלולים להחליש את שלמות הקונדום. בנוסף, השתמשו בסיכה לפי הצורך, שכן החיכוך עלול לגרום לקונדום להישבר או להיקרע. לאחר קיום יחסי מין, החזיקו את בסיס הקונדום במקומו כאשר הפין נסוג, ולאחר מכן קשרו את קצה הקונדום כדי למנוע שפיכה.

מסקנה

שימוש בקונדום בכל פעם שאתה עוסק בפעילות מינית הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להגן על עצמך ועל בן זוגך מפני הריון לא רצוי והתפשטות מחלות מין. קיימים סוגים וגדלים שונים של קונדומים המתאימים לצרכים שלכם, וחשוב לוודא שאתם משתמשים בגודל ובסוג הנכונים לפעילות שלכם. בנוסף, בדקו תמיד את תאריך התפוגה של הקונדום ואחסנו את הקונדומים במקומות קרירים ויבשים כדי לוודא שהם יעילים.